fredag 5 juli 2013

Vad är det för ros ?






Hej jag skulle bli jätte glad om någon kan tala om vad det här 
är för ros och om den sprider sig. 
Den finns hos min granne och skulle vilja 
ha den men inte om den sprider sig.
Hjälp!!!

Ha en fortsatt trevlig sommar!

onsdag 19 juni 2013

Den lilla svanfamiljen







I går var jag på besök hos min arbetskamrat och hon har 
turen att få följa den här lilla svan familjen 
som troget kommer till henne varje år.

Svanarna är nu så pass tama att
man kan sitta ner bredvid dem,
en fantastisk och underbar upplevelse.

Titta in till NF Winged och se 
andra bloggares bidrag.

Ha en bra torsdag & midsommarhelg!

Kram Magdalena 

söndag 16 juni 2013

Insekter i min trädgård...




Äntligen så är det sommar och blommorna står så vackra men, då är det ju dessa
insekter som man måste ta bort så dom inte äter upp mina blommor.
Men dom är samtidigt rätt så vackra att titta på.

Söndagens tema i fototriss är insekter
så titta in till Helena och se vad du 
hittar där.

Ha en bra kväll!

söndag 9 juni 2013

Nu blomstrar det...







Äntligen så blomstrar det i mina rabatter 
och min energi har kommit tillbaka.
Så nu tillbringar jag all min lediga tid i
mina underbara rabatter och det känns 
så fantastiskt.

Den första bilden är från i fjol då jag 
inte mådde så bra. Mycket ogräs syns 
och rabatter som var igen vuxna.

Och dom andra bilderna är från i dag,
jag själv tycker att det är ett enormt 
fram steg.

Titta in till Today´s flowers och se hur 
det blomstrar ute i världen.

Ha en underbar vecka!

Kram Magdalena

lördag 27 april 2013

Äntligen









Äntligen så är det det trädgårdsmässa i Umeå.
Och jag hade turen att få två biljetter av svärmor.
Så det blev några bilder där ifrån och jag köpte
två Hosta Rainbow`s End.

Nu har jag en till sort i min hosta samling det
blir nog bra. För jag har tänkt att göra 
en hosta rabatt ni i vår.

Temats sista utmaning för denna 
säsong är Äntligen.
Så titta in till Bland rosor och Blad löss 
och se vad andra bloggare äntligen
har delat med sig av.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram!

onsdag 24 april 2013

Äntligen




Äntligen är våren här.
Följde med min man till Nus i dag och medans 
han träffade läkaren, så passade på jag att 
fota gräsänder & skrattmåsar.

Och dom njuter verkligen av våren!

Titta in till NF memes för flera bevingade bilder.

Och jag vill välkomna alla nya vänner
till min blogg. 
Jag blir så glad att ni vill följa och
se vad som händer hos mig!

Ha en underbar fortsatt vecka .

Kram Magdalena!

fredag 19 april 2013

Vårkänslor

Oj nu har jag bråttom ska iväg till jobbet.
Så här är mina vårbilder lite mixat.


Måste skynda nu men ha en skön helg
med mycket sol och värme.
Kram!